Zpětné odkazy

Jednou z nejdůležitějších podmínek úspěšného webu je síť jeho zpětných odkazů (backlinků). Odkazy na obsah vaší webové stránky si předávají a umísťují na své weby či blogy samotní spokojení uživatelé, čímž vzniká organická síť zpětných odkazů. Jelikož backlinky mají pro vyhledávače velkou váhu a takto vytvořená síť vzniká přirozeně, různé SEO firmy nabízejí ještě dvě rychlejší možnosti budování zpětných odkazů. Zaprvé jde o registrace do katalogů, zadruhé o výměnné lišty.

Registrace do katalogů
Na trhu existuje mnoho firem, které nabízejí registraci zpětných odkazů do katalogů. Registrace do katalogů je výhodná v tom, že během relativně krátkého času vidíte nárůst zpětných odkazů, za což firmě platíte. Nevýhodou registrace do katalogů je jejich umělé vytvoření. Inženýři vyhledávačů chtějí, aby se zobrazovaly relevantní výsledky přirozené spolupráce. Proto může dojít k penalizaci účelově vytvořených katalogů zpětných odkazů, nebo vyhledávač prostě ohodnotí vaši stránku jako nedůvěryhodnou, což má za následek pád v jejich výsledcích vyhledávání. Dalším úskalím je fakt, že internetové vyhledávače „pročesávají“ pouze několik stránek katalogu. Nejčastěji úvodní stranu a první úroveň. Budete-li mít své zpětné odkazy hlouběji, je to úplně k ničemu, jenom vás to bude stát peníze.
Dalším problémem registrace do katalogů je ledabylé cílení těchto odkazů. Vaše stránka totiž může být zaregistrována v seznamu oborově zcela nesouvisejících odkazů. Navíc nad registrací ztrácíte kontrolu, a tak nevíte, co se bude s vaším zpětným odkazem dít v budoucnu. Riskujete tím dobré jméno své firmy.

Výměnné lišty
Výměnné lišty představují další z dvousečných nástrojů pro zvýšení atraktivity vašeho webu. Výměnné lišty, které vám dodá váš SEO dodavatel, se objevují v dolní části internetových stránek. Vedle lepšího ohodnocení ve výsledcích vyhledávačů se můžete z jejich strany dočkat rovněž penalizace v případě, že výměnných lišt máte na stránce hodně. Navíc často výměnné lišty zcela ignorují kontext mezi sebou. Nezřídka se tak stává, že se vedle prodejce květin nachází odkaz na stánku s hudbou a výrobce turbín. Je tedy nutné zacházet s tímto nástrojem s rozmyslem. Zde je pár tipů na rozumnou tvorbu zpětných odkazů:
zkuste se poptat známých a kamarádů, kteří už nějaké weby mají, a lišty si mezi sebou vyměnit
vždycky mějte na paměti, že podstatné je, abyste měli co propagovat; vytvořte tedy opravdu zajímavý obsah i vzhled vaší stránky
nezapomínejte na klasické marketingové nástroje, jako jsou letáčky, billboardy nebo klasická inzerce
svojí propagaci přesuňte i na sociální sítě

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte, prosím, znaky z obrázku do textového pole a pak odešlete komentář.

Please type the characters of this captcha image in the input box

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>